Снимка: БГНЕС

Използване на телефон като канал за комуникация с потребителите се регламентира от началото на 2022 година във всички звена и офиси за административно обслужване в централната и местната администрация.

Създават се ясни и конкретни насоки и препоръки за осигуряването и използването на телефон за административно обслужване, разширява се приложното поле на телефоните за предоставяне на административни услуги на гражданите, за запитвания и информация.

Регламентира се общ стандарт за осигуряване на телефонно административно обслужване на английски език. Въвежда се и изискване за обявяване на вида на телефонните номера за комуникация - платени или безплатни, заедно със стойността на съответното обаждане, съобщиха от правителствената пресслужба.

Това става възможно с приетите днес с Постановление на Министерския съвет изменения и допълнения на Наредбата за административно обслужване.

Промените са разработени след извършено мащабно наблюдение, финансирано с европейски средства, на съществуващите практики за използването на телефоните при административното обслужване и констатираните правни и практически дефицити.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase